1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Jacek Pawlak laureatem nagrody BRANDME CEO magazynu Forbes
20 września 2022

Jacek Pawlak laureatem nagrody BRANDME CEO

5. edycja plebiscytu magazynu Forbes

Dr Jacek Pawlak został laureatem 5. edycji plebiscytu BRANDME CEO magazynu Forbes. W tym roku została ona zorganizowana pod hasłem „Lider w kryzysie?”. Prezes Toyota Central Europe znalazł się w elitarnym gronie najbardziej autentycznych, odważnych i inspirujących liderów biznesu.

BRANDME CEO to plebiscyt organizowany przez magazyn „Forbes”. Laureatów wyłania 20-osobowa kapituła złożona ze zwycięzców poprzednich edycji, przedstawicieli świata akademickiego i biznesu oraz członków redakcji. Są oni wybierani spośród prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych, a także ekspertów zgłoszonych przez czytelników Forbesa.

Kandydaci muszą zajmować kluczowe stanowisko w firmie co najmniej od trzech lat. Nagrodę otrzymuje maksymalnie 10 managerów, których lista nie jest uporządkowana w rankingu. W tym roku przyznano ją 9 osobom.

Tegoroczni zwycięzcy zaprezentowali najwyższe standardy pod względem siedmiu kryteriów, które wypracowała Kapituła plebiscytu. Są to:

  1. autentyczność i spójność lidera,
  2. odwaga w podejmowaniu ryzyka
  3. dialog – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami,
  4. siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza,
  5. strategia zarządzania i jej efekty,
  6. pełnienie roli promotora i wychowawcy następców
  7. misyjność, odpowiedzialność i empatia.

 

Jak zaznaczyli organizatorzy plebiscytu, w obecnej niezwykle trudnej sytuacji na świecie etyka i przyzwoitość nabierają szczególnego znaczenia. Swoisty zestaw cech lidera biznesu XXI wieku staje się wzorem do naśladowania – z autentycznością i uczciwością samego lidera na czele.

Dr Jacek Pawlak prezesem Toyota Central Europe (wcześniej Toyota Motor Poland) jest od 2012 roku. Stanowisko to objął jako pierwszy Polak w historii firmy. Odpowiada za działalność i rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Zarządzanie oddziałem Toyoty w Polsce dr Jacek Pawlak rozpoczął od analizy kluczowych obszarów, m.in. takich jak:

  • postrzeganie marki,
  • atrakcyjność dla klientów indywidualnych,
  • konkurencyjność na rynku flotowym.

 

Skupił się także na przebudowie sieci dilerskiej, zwiększeniu rentowności zarządzania firmą, popularyzacji hybryd i zwiększeniu świadomości tej technologii, ugruntowaniu jakości obsługi serwisowej, a także rozwoju systemów finansowania w formie najmu i leasingu, który obecnie jest znany pod nazwą KINTO ONE.

Przyczyniło się to do umocnienia pozycji Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym, a także do awansu w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych. Od 2020 roku Toyota jest najpopularniejszą marką samochodów w Polsce. W tym samym roku dr Jacek Pawlak otrzymał tytuł CEO of the Year przyznany przez polską organizację biznesową Executive Club. Pod jego kierunkiem polski oddział Toyoty jest jednym z najbardziej innowacyjnych i skutecznych dystrybutorów Toyoty w Europie.